seo
seo

دانشنامه سئو

این پست قراره یک لغت نامه بزرگ از اصطلاحات و کلمات در ضمینه سئو باشه

سئو چیست:

سئو مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization و به معنای سئو و بهینه سازی  سایت برای موتور های جستجوگر است.

توضیح:

  نقل قول

به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما یا شخص دیگری برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود.

سئو داخلی(درونی) (On-Page):

به هر عملی که به منظور افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر و در داخل سایت شما انجام می شود را سئو داخلی می گویند.

تعریفی باز تر از سئو داخلی:

  نقل قول

به مجموعه فعالیت‌هایی که در محدوده‌ی داخلی سایت به انجام می‌رسد گفته می‌شود. به عبارت دیگر ایجاد سایتی با رعایت اصول تعریف شده در موتورهای جستجو و رعایت استانداردهای طراحی سایت روزآمد سئوی داخلی نام دارد. در سئوی داخلی، تلاش می‌شود همان طور که کاربران به عنوان یک انسان و دارای هوش انسانی می‌توانند از مطالب سایت به خوبی استفاده کنند، تغییراتی فنی در سایت ایجاد شود تا موتورهای جستجو نیز بتوانند همین درک را از سایت داشته باشند.

 

سئوی خارجی( Off-Site )

مجموعه فعالیت‌هایی است که خارج از محدوده‌ی سایت به انجام می‌رسند.

در سئوی خارجی، تلاش می‌شود اعتبار سایت مورد نظر در دید موتورهای جستجو افزایش پیدا کند.

موارد انجام شده در سئوی خارجی :

  • انجام فعالیت‌هایی در بخش کنسول موتورهای جستجو
  • دریافت اعتبار از سایت‌های دیگر با پیوندهای ارسالی
  • تبلیغات
  • بازاریابی اینترنتی

 

سئو کلاه سفید:

به روش های قانونی و مورد تایید گوگل برای بهینه سازی سایت سئو کلاه سفید گفته میشه.

سئو کلاه سیاه:

به روش های غیر قانونی و عدم تایید گوگل برای بهینه سازی سایت سئو کلاه سیاه گفته میشه.
متا تگ:

متا تگ ها و یا به اصطلاح متا دیتا (Meta Data)، اطلاعاتی هستند که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات وب شما می باشند و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند. این تگ ها می توانند در هر صفحه وب با هر فرمتی و در صورتی که صفحه شما دارای قاب (فریم) باشد، در بخش head صفحه مورد استفاده قرار گیرند.

توضیح:

  نقل قول

امروزه اکثر موتور های جستجو از برچسب های متا استفاده می نمایند این برچسب ها برای بررسی و شاخص گذاری صفحات مورد استفاده قرار میگیرند به این معنا که شما می توانید توسط این تکنیک کنترل بیشتری بر روی نحوه نمایش صفحه در موتور جستجو و در نهایت افزایش ترافیک بیشتر در آن، داشته باشید.

متاتگ Open Graph:

با استفاده کردن از این متاتگ گوگل سایت شما را بهتر شناخته و در صفحات و کلمات دلخواه خود از دیگر سایت ها جلوتر نمایش میدهد.

بررسی:

  نقل قول

بجای اینکه جستجو را در قسمت ثبت اطلاعات صفحات و وب پیج های اینترنتی و بانک اطلاعاتی وب سایت ها مشغول بکند تمرکز اصلی را در زمینه علاقه مندی ها و جستجو در زمینه نیاز های شما متمرکز می کند.
فیسبوک از  اپن گراف برای پیدا کردن کاربران یا موارد خاص مورد نیاز میلیون ها کاربر فعال در این شبکه استفاده می کند. هر جستجویی که در فیسبوک زده می شود باعث می گردد که موارد مربوط یا مرتبط به هم نیز نمایش داده شود این فناوری به شما کمک می کند تا در یک گراف باز Open Graph صفحه خود را نماینده غنی ای در جستجو های اجتماعی کنید. که فراتر از یک وب سایت می باشد بلکه همه وب پیج های ساخته شده و در آینده ساخته می شوند را در بر می گیرد.

توضیحات متا:

در میان متا تگ‌ها، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بالایی برخوردار است. تگ توضیحات متا در واقع چکیده‌ای از محتوای سایت را ارائه میدهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود.

 

پرداخت به ازای کلیک PPC (Pay Per Click):

نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.

بررسی:

  نقل قول

این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌ برداری هستند که به عنوان مثال می‌تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

توضیحات ادامه:

  نقل قول

 

هزینه به ازای کلیک یا CPC ( Combined Precision Components ) یک کمیت است و می‌توان آن را از دو جنبه بررسی کرد.

  •  به مبلغی پیشنهادی، گفته می‌شود که شما مایل هستید آن را پرداخت کنید تا روی تبلیغات شما یک کلیک شود.
  • به مبلغی گفته می‌شود که شما برای نتیجه تبلیغات خود پرداخت می‌کنید.

 

 

SERP:

مخفف عبارت Search Engine Results Page و به معنی صفحه نتایج موتور جستجو می باشد ، نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایت شما را شامل میشود.

 

لینک بیلدینگ:

روندی که طی آن سعی در افزایش لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما میشود.

 

DLKAF:

سطح دامنه، کلمه کلیدی

مثال:

  نقل قول

طول نام سایت،ادامه محتوا بعد لینک، مدت زمان پاسخ دامنه HTTP و … .

 

PLLF:

ویژگی های لینک صفحه

مثال:

  نقل قول

اعتبار صفحه، کیفیت لینک ها، توضیحات متنی که افراد برای لینک شدن روی آن کلیک می کنند، اعتبار منبع لینک و … .

 

PLKWCF:

ویژگی محتوا و کلمات کلیدی

مثال:

  نقل قول

عنوان محتوا، کیفیت متن و مرتبط بودن آن با موضوع و … .

 

 

PLKAF:

سطح صفحات وب سایت

مثال:

  نقل قول

طول محتوا، خوانا بودن، منحصر به فرد بودن و سرعت بارگذاری صفحه

 

DLBF:

برندینگ در دامنه “در محیط آفلاین چه مقدار از نام دامنه شما استفاده می کنند.

 

UU:

میزان بازدید کنندگان “میزان بازدید کنندگان، بخش نوار ابزار، تنوع در نمایش مطالب”

 

SM:

شبکه های اجتماعی “میزان و کیفیت لینک های گرفته شده در ف ی س ب و ک و توییتر و گوگل +”

 

SiteWide:

نوعی لینک دادن است که از همه صفحات سایت به سایت مورد نظر لینک داده میشود.

مثال:

در هدر، سایدبار و فوتر

 

انکر تکست، برچسب (Anchor Text):

عبارتی که به سایت شما لینک شده

<a href="URL">انکر تکست</a>

 

Rand Fishkin:

بنیانگذار و مدیریت شرکت MOZ که در گذشته با نام تجاری SEOMOZ فعالیت میکرد.

 

بازاریابی یا مارکتینگ:

فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله

با توجه به ابعاد گوناگون مارکتینگ میتوان گفت واژه ی مناسب برای Marketingبازار گردانی” است که همان “مدیریت بازار” است و همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت های گوناگون را در بر می گیرد.

توضیح بیشتر:

  نقل قول

 

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است. محصول زاییده نیاز بشر است، هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد میتوان محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات و عقاید است. به عبارت دیگر محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده ی حالت محرومیت احساس شده در فرد است. محصولات به هر اندازه که خواسته های فرد را برآورده کنند، دارای ارزش هستند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست و تقاضا توانایی رفع خواسته است.

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز وخواسته های انسان است

بازاریابی از زمانی آغاز میشود که فرد تصمیم می گیرد نیازها وخواسته هایش را از طریقی خاص که آن را “مبادله” می نامیم، ارضا کند. مبادله یکی از چهار انتخاب گوناگونی است که فرد برای ارضای نیازهای خود از آنها استفاده میکند.

 

مطالعه بیشتر: بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

 

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی:

استراتژی های آسان و ارزان برای بدست آوردن سودهای کلان از تجارت های کوچک شما

توضیح بیشتر:

  نقل قول

بازاریابی هنر عوض کردن عقاید مردم یا حفظ عقاید آنهاست اگر که تمایل به همکاری با شما را داشته باشند. برای موفقیت در بازاریابی و یا حتی بازاریابی چریکی شما باید کاری کنید که مردم نوع محصول مصرفی خود را تغییر دهند و یا نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که قبلا وجود نداشته است. چنین چیزی در یک لحظه یا یک ماه و یک سال میسر نمیشود و درست به همین دلیل است که بازاریابی را یک فرآیند میدانیم نه یک رویداد.
ممکن است فرآیند بازاریابی شما از چندیدن رویداد تشکیل شده باشد و یک بازاریاب چریکی به خوبی میداند که بازاریابی او آغاز و میانه دارد ولی پایانی برایش نمیتوان متصور شد. دقیقا همین شرایط برای روند سئو و بهینه سازی یک وبسایت قابل تعمیم می باشد و هرگز نمیتوان فرآیند سئو را در یک مجموعه و در بازه زمانی کوتاه خلاصه نمود.

بازاریابی چریکی هر تماس کوچکی است که شرکت شما با هرکسی در جهان بیرونی دارد. هر تماس کوچک، یعنی فرصت های زیاد بازاریابی و این به مفهوم سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول نیست!

 

مطالعه بیشتر: بازاریابی چریکی چیست؟

 

A/B Testing:

A/B تست، یک تکنیک بسیار مفید است که بوسیله آن می‌توانیم شکل‌های مختلف یک المان مشخص را در یک نمونه ثابت با هم مقایسه کنیم. برای نمونه شما می‌توانید، دو صفحه فرودی که فقط در تیتر با هم تفاوت دارند را A/B تست کرده و دریابید که کدام تیتر بهتر جواب داده و نرخ تبدیل بهتری برای شما به ارمغان آورده است. تیتری که بیش از 50% مخاطبان را به خود جذب کند به نمونه موفق تبدیل می‌گردد. فراموش نکنید که در A/B تست فقط باید روی یک المان مشخص تغییر صورت بگیرد. مثلا فقط روی تیتر و یا فقط روی دکمه فراخوان (Call-to-Action).

 

Ad Impression:

به هر باری که یک بنر تبلیغاتی توسط یک بازدیدکننده‌ای از منبعش دیده می‌شود، ثبت یک Ad Impression صورت می‌گیرد که مشخصا قابل شمارش است. البته هر باری که تبلیغ توسط منبع به نمایش گذاشته شود، یک Ad Impression محاسبه می‌گردد.

 

Alt Text:

Alt Text یا همان متن جایگزین در حقیقت یکی از ویژگی‌های HTML است و هنگامی نمایان می‌شود که اجزای یک صفحه وب به درستی بارگذاری نشوند. البته این متن‌ها بوجود آمده‌اند تا کاربرانی که سرعت اینترنت آنها کم است یا به هر دلیلی المان‌های صفحه بارگذاری نشدند، افراد بتوانند به کمک متن جایگزین، به کار خود ادامه دهند .

 

Anchor Text:

Anchor Text به بخشی از نوشته‌های داخل صفحات وب‌ گفته می‌شود که می‌توان روی آن کلیک کنید و وارد لینک قرار گرفته روی آنها شوید.معمولا در پایین چنین متونی، یک خط وجود دارد و با رنگی دیگر مشخص می‌شوند که آنها را از بقیه متن متمایز می‌کند.

 

Affiliate Marketing:

فروش رابطه‌ای یک روش بازاریابی است که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که از طریق این برنامه، بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد. برای مثال سایت‌ها برای ارجاء بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت می‌کنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه،ناشر و مشتری

 

Average Session Duration:

به متوسط مدت زمانی تعلق دارد که یک Session رخ می‌دهد. استاندارد این کمیت برای ترافیک‌های مستقیمی که وارد یک وب‌سایت شده‌اند، حدود ۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه است.

 

Autoresponder:

یک راهکار نرم افزاری خودکار به شمار می‌آید که بوسیله آن، هنگامی که فردی به یک آدرس ایمیل پیامی ارسال می‌کند، پاسخی مشخص از طرف همان ایمیل آدرس به صورت اتوماتیک ارسال می‌گردد. از این روش می‌توانید برای ارسال محتوای آموزشی و کتاب‌های الکترونیکی بهره ببرید. خیلی از کسب‌وکارها از این طریق و بواسطه جذب مخاطب به کمک محتوایی که ارسال می‌شود، به جمع‌آوری ایمیل مشتری‌های بالقوه می‌پردازند.

 

B2B:

مخففBusiness to Business است و به کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که خدمات و محصولات آنها توسط کسب‌وکارها خریداری می‌شود.

 

B2C:

مخففBusiness to Consumer است و به کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که خدمات و محصولات آنها توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شود.

 

Back Links:

به یک لینک از وب‌سایتی دیگر گفته می‌شود که از دامنه دیگری سرچشمه می‌گیرد. برای مثال فردی در وبلاگش از مطلب ما استفاده کرده و در بخش منبع Blogad.ir را لینک کرده است. این لینک‌ها به شدت در سئو تاثیر مثبت می‌گذارند و حتی Anchor Text آنها هم در سئو بی‌تاثیر نیست.

 

Bounce Rate:

به درصدی از بازدیدکنندگان گفته می‌شود که فقط یک صفحه از یک وب‌سایت معینی را مشاهده می‌کنند و از آن خارج می‌‌شوند. Bounce Rate یا همان نرخ برگشتی به یک کمیت مهم در تبلیغات آنلاین تبدیل شده‌است و می‌توان به وسیله آن موثر بودن یک صفحه فرود را دریافت. نرخ برگشتی برابر است با تعداد بازدیدکنددگانی که یک صفحه را دیده اند، تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگانی که وارد وب‌سایت شده اند.

 

Click – Through:

به عمل کلیک کردن روی یک تبلیغاتی آنلاین گفته می‌شود که فرد را وارد صفحه پیشنهادات تبلیغ دهنده می‌کند. تبلیغ دهندگانی که از سیستم‌های تبلیغاتی CPC (هزینه به ازای کلیک) و PPC (پرداخت به ازای کلیک) بهره می‌برند، با شارژ حساب کاربری خود هزینه تبلیغات را، پس از هر کلیک صورت گرفته توسط مخاطب پرداخت می‌کنند و بابت بازدیدهای صورت گرفته از بنرها، هزینه‌ای از آگهی‌دهنده گرفته نمی‌شود.

 

Cookie:

کوکی به فایلی گفته می‌شود که توسط وب‌سایت به مرورگر کاربر فرستاده شده و در آنجا ذخیره می‎‌گردد. از کوکی‌ها می‌توان برای ردیابی اینکه یک کاربر از کجا آمده و یا اینکه روی چه تبلیغی کلیک کرده، بهره برد. کوکی‌ها برای ذخیره سازی رمز عبور حساب‌های کاربری وب‌سایت‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فایل‌های مهم در تبلیغات آنلاین برای هدفگیری مجدد و بازاریابی مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

Content:

محتوا به اطلاعاتی گفته می‌شود که عموما در قالب نوشته، تصاویر، صوت و ویدئو بوده و برای کاربران وب از ارزش بالایی برخوردار هستند.

 

CPA:

مخفف Cost per Action است و به معنی پرداخت هزینه تبلیغاتی به ازی هر عمل است. CPA در حقیقت یکی از مدل‌های تبلیغاتی است که تبلیغ دهنده فقط به ازای عملی که انتظار دارد صورت بگیرد، به نمایش‌دهنده تبلیغاتش، هزینه پرداخت می‌کند.

 

CPC:

مخففCost per Click است و به معنی پرداخت هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک است. در این متد تبلیغاتی، هر تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک، مبلغی به نمایش‌دهنده تبلیغات می‌پردازد. البته این هزینه در صورتی توسط نمایش‌دهنده گرفته می‌شود که صفحه‌فرود تبلیغ‌دهنده به صورت کامل نمایش داده شود. درآمد نمایش‌دهنده آگهی، از طریق کمیت Click Through Rate یا همان نرخ کلیک‌خوری محاسبه می‌گردد که بر اساس کیفیت و طرحی تبلیغ، عدد این کمیت تغییر خواهد کرد.

 

CPCV:

مخفف Cost per thousand impressions است و در این مدل تبلیغاتی، فرد آگهی دهنده برای هر هزار بار نمایش تبلیغش، مبلغ ثابتی را می‌پردازد. وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند فضای تبلیغاتی خود را بفروشند، این روش را بیشتر می‌پسندند؛ به دلیل اینکه سودشان در شرایط امن‌تری قرار خواهد داشت.

 

CPI:

مخفف Cost per Impressions و یک روش پرداخت هزینه تبلیغات آنلاین است که با انتخاب آن، بابت تعداد مشخصی نمایش تبلیغ، هزینه توسط آگهی‌دهنده به نمایش‌دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود. امروزه این شیوه پرداخت هزینه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

CPO:

مخفف Cost per Order و یک روش پرداخت هزینه تبلیغات آنلاین است که با انتخاب آن، آگهی‌دهنده فقط به ازای هر سفارش خود، هزینه مشخصی برای تبلیغاتش پرداخت می‌کند.

 

CPS:

مخفف Cost per Sale و یک روش پرداخت هزینه تبلیغات آنلاین است که با انتخاب آن، آگهی‌دهنده فقط به ازای هر فروش خود، هزینه مشخصی برای تبلیغاتش پرداخت می‌کند.

 

CRO:

مخفف Conversion Rate Optimization است و به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که روی یک وب‌سایت انجام می‌دهیم تا وضعیت نرخ تبدیلش (Conversion Rate) بهبود یابد. یکی از این اعمال، ایجاد تغییر در Anchor Text درون لینک‌ها به حساب می‌آید و حتی تغییر Call-to-Action هم از مواردی است که روی نرخ تبدیل تاثیر می‌گذارد.

 

Crowdsourcing:

به پروسه مطرح کردن یک سوال برای گروهی بزرگ و دریافت سریع پاسخ از آنها گفته می‌شود. با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی، اکثر افراد برای Crowdsourcing یا همان جمع سپاری از این شبکه‌ها بهره می‌برند. البته به بسترهای جمع‌سپاری مالی هم Crowdsourcing گفته می‌شود که بواسطه آن برای شروع یک پروژه یا امری خیر، هزینه‌ای جمع‌آوری می‌شود.

 

CTC:

مخففClick to Conversion بوده و یکی از کمیت‌های مهم تبلیغات آنلاین است که با تقسیم تعداد کلیک‌ها از یک تبلیغ یا لینک مشخص به تعداد نرخ‌های تبدیل بدست می‌آید. به واسطه این کمیت می‌توان از میزان تاثیرگذاری یک کمپین مطلع شد و همچنین بازگشت سرمایه را محاسبه کرد.

 

CTR:

مخففClick Through Rate است و با تقسیم کردن تعداد کلیک‌های هر بنر یا لینک مجزا بر تعداد کل نمایش‌های آن، بدست می‌آید. به واسطه این کمیت شما می‌توانید میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را دریابید.

 

Conversion Rate:

کمیتی است که برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به درصدی از افراد گفته می‎‌شود که عمل مورد نظر آگهی‌دهنده را انجام داده‌اند.

 

Dwell Time:

به مدت زمانی گفته می‌شود که یک کاربر، در یک وب‌سایت می‌گذراند و این کمیت از زمان ورود او به وب‌سایت تا زمانی که آنجا را ترک می‌کند، به حساب می‌آید. التبه خیلی از بازاریابان به این کمیت Time on Site می‌گویند که به همان معنی مدت زمانی است که کاربر در وب‌سایت سپری می‌کند. این کمیت به بازاریابان آنلاین نشان می‌دهد که کاربران چه قدر درگیر محتوا شده‌اند و چه قدر محتوای درون وب‌سایت برایشان جذاب بوده‌است.

 

Goal:

این کمیت در گوگل آنالیتیکس مطرح می‌گردد و به این منظور عنوان شده که بازاریابان بتوانند میزان موفقیت صفحات فرود و وب‌سایت خود را متوجه شوند. مثلا Goal یا همان هدف شما می‌تواند بازدید از ۵ صفحه یا حتی فروش باشد. این کمیت معملا بر اساس هدف نهایی شما تعریف می‌گردد و به همین دلیل است که می‌تواند اهداف متفاوتی در گوگل آنالیتیکس تعریف کنید.

 

IP:

شانی آی‌پی، نشانی عددی است که به هریک از دستگاه‌ها و رایانه‌های متصل به شبکه رایانه‌ای که بر مبنای نمایه (از جمله اینترنت) کار می‌کند، اختصاص داده می‌شوند.

 

Insertion Order:

به قراردادی گفته می‌شود که میان تبلیغ‌دهنده/آژانس و نمایش‌دهنده/ شبکه تبلیغاتی بسته می‌شود. در این قرارداد، در صورت رعایت نکردن هر یک از بندهای قراردادی ذکر شده توسط دو طرف، هر دو آنها می‌توانند قرارداد را فسخ کنند.

 

Keyword:

به واژه ای گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن محتوایی مرتبط با آن، در موتورهای جستجو (چون گوگل، یاهو، بینگ و …) وارد می‌کنیم و سپس به جستجو می‌پردازیم.

 

Keyword Optimization:

به آوردن کلیدواژه‌ها به صورت آگاهانه در یک صفحه وب می‌گویند که سبب تغییر موقعیت آن صفحه در نتایج موتورهای جستجو مربوط به همان کلیدواژه می‌گردد.

 

Key Phrase:

به گروهی از کلمات یا اصطلاحا عباراتی گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن محتوا مرتبط با آن وارد موتور‌های جستجوگر (چون گوگل، یاهو، بینگ و …) می‌شوند و به طور معمول با علائم نقل قول آورده می‌شوند که دقیقا همان واژه در صفحات موجود درون وب، جستجو شوند.

 

Lead:

معنای سرنخ است که می‌تواند ایمیل موقعیت فروش یا حتی شماره تلفن آن باشد. به منظور جمع‌آوری سرنخ‌ها، می‌توانیم لیست ایمیل درست کنیم و طی فرایندی، آنها را به مشتری خود تبدیل کنیم.

 

Long Tail Key Phrases:

به عبارات کلیدی‌ای گفته می‌شود که بیش از چهار واژه دارند و بیشتر برای دریافت حجم کمتری از نتیاج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

Meta Tags:

به تگ‌هایی در HTML گفته می‌شود که در مورد هر صفحه وب اطلاعاتی را ارائه می‌دهند. این اطلاعات شامل تیتر صفحه، متا تگ محتوا و متا تگ توضیحات هستند و همگی توسط موتورهای جستجو، مورد توجه قرار می‌گیرند تا رتبه صفحات یک وب‌سایت را مشخص و نتایج جستجو را نمایش داده شود.

 

Natural Search:

مترادف جستحو ارگانیکOrganic Search) ) است. فرآیند ایجاد نتایج در موتور جستجو است که بر اساس ارتباط دریافتی بین کلمه جستجو شده با یک کلیدواژه، صورت می‌گیرد.

 

Organic Search:

مترادف جستجو طبیعیNatural Search) ) است. فرآیند ایجاد نتایج در موتور جستجو است که بر اساس ارتباط دریافتی بین کلمه جستجو شده با یک کلیدواژه، صورت می‌گیرد.

 

Off Page SEO:

به یک سری استراتژی‌ بهینه‌سازی موتورهای جستجو گفته می‌شود که در خارج از وب‌سایت صورت می‌گیرند. برای نمونه می‌توان برای سئو بیرونی، به ایجاد ارتباط با وب‌سایت‌هایی که محتوایی مشابه دارند اشاره کرد.

 

On Page SEO:

به استراتژی‌های اجرایی یک وب‌سایت گفته می‌شود که سبب بهینه سازی موقعیت وب‌سایت در نتایج جستجو می‌گردند.

 

Optimization:

به معنی بهینه‌سازی است و زمانی فرآیندش مطرح می‌گردد که قصد داریم وضعیت بهتری برای کمپین‌های تبلیغاتی خود رقم بزنیم. راهکارهای متفاوتی برای بهینه‌سازی کمپین‌ها وجود دارد و یکی از مرسوم‌ترین آنها، A/B تست است که به شما نشان می‌دهد که کدام نمونه شما اثرگذاری بیشتری داشته است. همیشه توجه داشته باشید که باید نتیجه بهینه‌سازی خود را با CTR و Conversion Rate بسنجید.

 

Opt-in:

به عمل درخواست اشتراک گیری کاربران برای دریافت اطلاعاتی در قالب ایمیل گفته می‌شود. البته این عمل بوجود آمده تا کسب‌وکارها بتوانند مشترکین خود را مدیریت و به صورت روزانه خبرنامه ارسال کنند.

 

Opt-Out:

به عمل درخواست لغو اشتراک گفته می‌شود که بر اساس قانون CAN-SPAM، این امکان باید همواره به مشترک داده شود تا فرد بتواند در صورتی که خواستار لغو درخواست دریافت ایمیل‌ها بود و یا برای او ایمیل‌ها کاربردی نداشتند، اشتراک خود را لغو کند.

 

Post Engagement Rate:

به معنای نرخ تعامل مخاطب است و کمیتی برای میزان موفقیت پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. برای محاسبه آن کافیست که همه عملکردهای صورت گرفته را باهم جمع و سپس عدد حاصل شده را تقسیم‌بر تعداد فالورها می‌کنیم.

 

PPC:

PPC مخفف Pay Per Click است و به معنای پرداخت به ازای کلیک است. PPC یک مدل قیمت گذاری برای تبلیغات بنری و نوشتاری است. در این مدل قیمت گذاری، آگهی‌دهنده بدون در نظر گرفته شدن تعداد دفعاتی که تبلیغ نمایش داده شده، فقط برای کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌کند.

 

Session:

به بازه زمانی محدودی گفته می‌شود که از زمان ورود کاربر به وب‌سایت شروع شده و تا آخرین عمل انجام شده توسط او در ۳۰ دقیقه، ادامه پیدا می‌کند. مدت زمان این بازه، در گوگل آنالیتیکس ۳۰ دقیقه است.

 

Visit:

به عمل وارد شدن یک کاربر اینترنت به یک صفحه وب‌سایت گفته می‌شود. اگر بازدیدکننده مدت زمان زیادی را در وب‌سایت سپری کرده و یا آن را به حال خود گذاشته و دوباره بازگردد، وب‌سایت به صورت خودکار، بازدیدکننده را به عنوان یک فرد جدید به حساب می‌آورد.

منبع:ipbfarsi

سایت های جمع آوری کلمات کلیدی

مفهوم keywords

LSI Keywords چیست ؟

درباره موسوی

مدرس گرافیست طراح و بهینه ساز سایت

این مطالب را نیز ببینید!

سئو

پیوند یکتا و خط تیره

پیوند یکتا و استفاده از خط تیره آموزش بهینه سازی سایت موتورهای جستجو خط تیره …

78 دیدگاه‌ها

  1. Good day very nice blog!! Guy .. Excellent .. Amazing .. I’ll
    bookmark your site and take the feeds also? I’m happy to find so many helpful information here within the publish, we
    need develop more strategies on this regard, thanks for sharing.
    . . . . .

  2. I write a leave a response whenever I like a article on a site or I have something to add to the conversation. Usually it is
    a result of the passion displayed in the article I read.
    And on this post دانشنامه سئو – آموزش بهینه سازی سایت.
    I was excited enough to leave a commenta response 😉 I actually
    do have a few questions for you if you do not mind.
    Could it be just me or do a few of these remarks look as if they are written by brain dead individuals?
    😛 And, if you are writing at additional sites, I’d like
    to follow everything new you have to post.
    Would you make a list the complete urls of your shared sites like your twitter feed,
    Facebook page or linkedin profile?

  3. We’re a gaggle of volunteers and opening a new scheme in our community.

    Your website provided us with valuable info to work on. You’ve performed a formidable
    process and our whole community will be thankful to you.

  1. اشتراک ها: خطر سئوی زیاد برای سایت - آموزش بهینه سازی سایت

  2. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت - آموزش بهینه سازی سایت

  3. اشتراک ها: تاثیر https بر سئو سایت - آموزش بهینه سازی سایت

  4. اشتراک ها: 8 ابزار آسان سئو که هر کسی باید استفاده کند - آموزش بهینه سازی سایت

  5. اشتراک ها: 8 تکنیک اثر بخش در on page seo - آموزش بهینه سازی سایت

  6. اشتراک ها: ده نکته اساسی جهت بهبودlocal seo - آموزش بهینه سازی سایت

  7. اشتراک ها: بازاریابی شبکه های اجتماعی - آموزش بهینه سازی سایت

  8. اشتراک ها: تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو - آموزش بهینه سازی سایت

  9. اشتراک ها: بررسی سئو رقبا - آموزش بهینه سازی سایت

  10. اشتراک ها: جنبه انسانی سئو : قدرت بشر - آموزش بهینه سازی سایت

  11. اشتراک ها: ۲۰ ترفند ایمیل مارکتینگ موفق - آموزش بهینه سازی سایت

  12. اشتراک ها: بازاریابی با ایمیل به معنای واقعی کلمه - آموزش بهینه سازی سایت

  13. اشتراک ها: مهمترین نکات SEO برای بازاریابی - آموزش بهینه سازی سایت

  14. اشتراک ها: داستان واقعی سئو برای میلیادرشدن - آموزش بهینه سازی سایت

  15. اشتراک ها: داستان موفقیت:فروشگاه کیف Love That Bag - آموزش بهینه سازی سایت

  16. اشتراک ها: چگونه برای پست‌هایمان تیترهای مناسبی بنویسیم؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  17. اشتراک ها: آموزش سئو فروشگاه اینترنتی - آموزش بهینه سازی سایت

  18. اشتراک ها: ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران - آموزش بهینه سازی سایت

  19. اشتراک ها: مراحل سئوی On-Page - آموزش بهینه سازی سایت

  20. اشتراک ها: قوانین سئو برای طراحی سایت جدید - آموزش بهینه سازی سایت

  21. اشتراک ها: آموزش سئو وبلاگ - آموزش بهینه سازی سایت

  22. اشتراک ها: تگینگ یا برچسب گذاری - آموزش بهینه سازی سایت

  23. اشتراک ها: بهینه سازی فایل های PDF - آموزش بهینه سازی سایت

  24. اشتراک ها: رفع مشکل محتوای تکراری - آموزش بهینه سازی سایت

  25. اشتراک ها: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو - آموزش بهینه سازی سایت

  26. اشتراک ها: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  27. اشتراک ها: چه مقاله ای مورد علاقه گوگل است؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  28. اشتراک ها: چگونه صفحه اول گوگل ظاهر شویم؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  29. اشتراک ها: بهترین کلمه کلیدی سایت کدام است؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  30. اشتراک ها: ۲۰۰ فاکتور مهم رتبه بندی وب سایت در گوگل - آموزش بهینه سازی سایت

  31. اشتراک ها: خاصیت doFollow و Nofollow لینک ها - آموزش بهینه سازی سایت

  32. اشتراک ها: هفت ترفند سئو برای کسب‌وکارهای کوچک - آموزش بهینه سازی سایت

  33. اشتراک ها: توهمی به نام مطلب در سئو! محتوا همان مقاله و خبر نیست! - آموزش بهینه سازی سایت

  34. اشتراک ها: سازگاری سایت با گوشی - آموزش بهینه سازی سایت

  35. اشتراک ها: تفاوت SEO و SEM - آموزش بهینه سازی سایت

  36. اشتراک ها: علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت - آموزش بهینه سازی سایت

  37. اشتراک ها: آنالیزسایت - آموزش بهینه سازی سایت

  38. اشتراک ها: نحوه کار موتورهای جستجو - آموزش بهینه سازی سایت

  39. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت|سئو کسب‌ و کارها - آموزش بهینه سازی سایت

  40. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت|انتخاب بهترین کلمه کلیدی - آموزش بهینه سازی سایت

  41. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت|سازگاری سایت با گوشی - آموزش بهینه سازی سایت

  42. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت|علت دیر ایندکس شدن مطالب - آموزش بهینه سازی سایت

  43. اشتراک ها: چگونه محتوا تولید کنیم؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  44. اشتراک ها: ترفند انتخاب کلمات کلیدی - آموزش بهینه سازی سایت

  45. اشتراک ها: انتخاب کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی - آموزش بهینه سازی سایت

  46. اشتراک ها: آنالیزسایت skillseosite.ir - آموزش بهینه سازی سایت

  47. اشتراک ها: سئوی ۱۰۰% با پلاگینSQUIRRLY - آموزش بهینه سازی سایت

  48. اشتراک ها: ۹ دلیلی که گوگل سایت شما را دوست ندارد! - آموزش بهینه سازی سایت

  49. اشتراک ها: better content key words new optimization seo site سئوسایت

  50. اشتراک ها: قوانین نانوشته سئو،seo,role,site,site

  51. اشتراک ها: redirect پیج رنک را کاهش نمی دهد! - آموزش بهینه سازی سایت

  52. اشتراک ها: سئو سایت های فلش - آموزش بهینه سازی سایت

  53. اشتراک ها: افزایش محبوبیت سایت - آموزش بهینه سازی سایت

  54. اشتراک ها: درک بهینه سازی محتوا - آموزش بهینه سازی سایت

  55. اشتراک ها: سئو کلاه سیاه - آموزش بهینه سازی سایت

  56. اشتراک ها: چرا مردم ایمیل های شما را نادیده می گیرند؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  57. اشتراک ها: ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا - آموزش بهینه سازی سایت

  58. اشتراک ها: بهترین کلمه کلیدی کدام است؟ - آموزش بهینه سازی سایت

  59. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت|موزکست - آموزش بهینه سازی سایت

  60. اشتراک ها: 7 نکته طلایی در سئو عنوان صفحه - آموزش بهینه سازی سایت

  61. اشتراک ها: آموزش بهینه سازی سایت با لینکدین - آموزش بهینه سازی سایت

  62. اشتراک ها: تاثیر تغییر تم وردپرس بر سئو - آموزش بهینه سازی سایت

  63. اشتراک ها: اجتناب از خرید دامنه اسپم شده - آموزش بهینه سازی سایت

  64. اشتراک ها: سئو آسان است اگر این کارها را انجام دهید! - آموزش بهینه سازی سایت

  65. اشتراک ها: تکنیک عالی روانشناسی برای افزایش فروش - آموزش بهینه سازی سایت

  66. اشتراک ها: دلایل انتخاب وردپرس - آموزش بهینه سازی سایت

  67. اشتراک ها: چگونه یک سایت احساس برانگیز طراحی کنید - آموزش بهینه سازی سایت

  68. اشتراک ها: طراحی سایت سفارشی منسوخ شده - آموزش بهینه سازی سایت

  69. اشتراک ها: راهنمای رسمی گوگل برای سئو - آموزش بهینه سازی سایت

  70. اشتراک ها: آموزش کامل سئو کلاه سفید - آموزش بهینه سازی سایت

  71. اشتراک ها: عوامل موثر در رتبه گوگل ازمیان یک میلیون نتیجۀ جستجو - آموزش بهینه سازی سایت

  72. اشتراک ها: ده راهکار UX برای جذب مشتری - آموزش بهینه سازی سایت

  73. اشتراک ها: معرفی لینک های dofollow و nofollow - آموزش بهینه سازی سایت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *