صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / انتخاب کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی
تکنیک فروش
تکنیک فروش

انتخاب کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی

یکی از سوالاتی که بیش از حد ذهن وبمسترهای فروشگاه دار را به خود مشغول می‌کند، این است که از چه کلمات کلیدی استفاده کنند که سایتشان پر سود باشد. بعضا در تماس‌هایی که با سئو مارکت گرفته می‌شود به این موضوع زیاد پرداخته می‌شود که البته موضوعی کاملا به جا و مهم است. اما بیایید موضوع را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم. در واقع در این پست قصد داریم به اصول انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی بپردازیم.

سئو فروشگاه

یک سایت فروشگاهی یا همان فروشگاه اینترنتی دارای اجزا و بخش‌های مختلفی است که هر کدام نقشی در در تجارت الکترونیکی دارند. برای مثال صفحه تماس با ما، در باره ما، لندینگ پیج‌ها، صفحات محصولات، و غیره، همه و همه نقش‌هایی در تجارت آنلاین شما دارند.

در ابتدای امر باید طی تمریناتی اجزا و بخش‌های مهمی برای سایت خود در نظر بگیرید و آن‌ها را لیست کنید.

بعد از لیست کردن اجزای سایت باید برای هر کدام نقش و هدفی را در نظر بگیرید.

ببینید چه کسانی می‌خواهند وارد سایت شما بشوند و به دنبال سایت شما هستند

برای هر صفحه یا بخش از سایت ، یک صفحه جداگانه در دفترچه سئو مارکتی خود در نظر بگیرید، و در آن به اهمیت، ماهیت و اهداف صفحه مورد نظر بپردازید.

سئو فروشگاه

سئوی وبلاگ

برای مثال شما یک وبلاگ یا میکرو بلاگ برای وب سایت فروشگاهی‌تان راه اندازی کرده‌اید. سعی کنید هر صفحه از آن را برای یک کلمه کلیدی سئو کنید. تمام بخش‌هایی که به سئو مرتبط می‌شود را به درستی اجرا کنید، برای مثال از تگ عنوان برای نمایش بهتر مطلب در موتور جستجو استفاده کنید و توضیحات متا را برای آن بنویسید.

به حجم میزان کلمات کلیدی که در سایت بکار می‌برید خیلی دقت داشته باشید که در آن افراط یا تفریط نکنید.

سئو فروشگاه

سئو لندینگ پیج

لندینگ پیج یک بخش خاص است که نباید به آن مثل یک صفحه معمولی از وبلاگ نگاه کرد. برای مثال از اشتراکات برخی صفحات وبلاگ، و صفحه فرود یا لندینگ پیج این است که شما می‌توانید در آن‌ها مطالبی را برای دانلود قرار دهید اما چون هدف از لندینگ پیج ایجاد فرصت فروش است باید بتوان آن را در دسترس شمار بیشتری از جویندگان در موتورهای جستجو قرار داد از این رو باید برای کلمات کلیدی بیشتری آن را بهینه سازی کرد.

سئو فروشگاه

برای کلمات کلیدی در صفحه فرود نباید صرفا به یک کلمه کلیدی تمرکز کرد بلکه باید از کلمات کلیدی گروهی استفاده کرد از این رو نباید در نوشتن متن لندینگ پیج هم اغراق کرد و یا برای ایجادی ترکیبی از کلمات کلیدی متن پیچیده نوشت و یا چیزی نوشت که بار معنایی کمی دارد. شاید به همین دلیل است که نوشتن لندینگ پیج‌های حرفه ای را به متخصصین تولید محتوا و بازاریابی محتوا می‌سپارند.  برای شروع سئوی لندینگ پیج و حتی طراحی لندینگ پیج می‌بایست بتوانید اول اجزای آن را تشخیص دهید.

سئو فروشگاه

سئوی صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی

این صفحه از اصلی‌ترین صفحاتی است که در سئو باید مد نظر قرار بگیرد. مهم‌ترین بخش در این صفحه، تگ عنوان است که در مرورگر و در صفحه‌های موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. می‌گویند باید برای این بخش توضیح یا عبارتی ۸۰ کاراکتری ایجاد کرد اما با تحقیقاتی که سئو مارکت روی گوگل انجام داده به این نتیجه رسیده است که، گوگل بین ۶۰ تا ۶۹ کاراکتر را بیشتر نمایش نمی‌دهد پس دقت داشته باشید که طی ۶۰ کاراکتر، تعریفی مختصر از سایتتان و فروشگاه اینترنتی تان بنویسید که بتواند گویای فعالیت سایت باشد و نکته مهم‌تر هم اینکه، دقت کنید که در آن از کلمات کلیدی پر رقابت استفاده کنید. برای سئو فروشگاه علی الخصوص صفحه اصلی باید زمان بیشتری بگذارید تا در گوگل و در صفحات اول جای بگیرد.

منبع:buymarketing

درباره موسوی

مدرس گرافیست طراح و بهینه ساز سایت

این مطالب را نیز ببینید!

سئو

پیوند یکتا و خط تیره

پیوند یکتا و استفاده از خط تیره آموزش بهینه سازی سایت موتورهای جستجو خط تیره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *