صفحه اصلی / سئو / ۲۰ راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

۲۰ راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

چکیده :

تجارت با ایمیل یا Email Marketing ابزاری گران‌بها و مؤثر درزمینهٔ مارکتینگ می‌باشد که هدف اصلی آن ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان شما می‌باشد. با یک هدف معین و مشخص ، بازاریابی و تجارت با ایمیل می‌تواند به‌طور مؤثر تلاش‌های تجارت شمارا پشتیبانی کرده و آن را با مقدار کمی بودجه و هزینه راه اندازی کند.

20 راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

همان‌طور که اهداف تجاری می‌تواند بسته به صنعت‌کاری و مشتریان شما بسیار متفاوت باشد ، ما قصد داریم لیستی از مهم‌ترین استراتژی‌های یک ایمیل مارکتینگ را برای شما بازگو کنیم. در این مقاله ما 20 روش برای اینکه چطور تعداد مشترک‌ها یا Subscribers را افزایش دهید و چطور آن‌ها را حفظ کنید و همچنین چطور یک فرآیند تجارت با ایمیل موفق و پایدار داشته باشید را به شما گوشزد خواهیم کرد.

 

1. نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید.

به این پی ببرید که چه چیزی می‌تواند برای مشتریان شما باارزش باشد، سپس اقدام به تولید محتوای موردنظر کنید.

2. صفحه‌ای برای فرم اشتراک‌گذاری‌ها فراهم کنید.

یک صفحه اشتراک‌گذاری اختصاصی باید دارای تمامی ویژگی‌های لازم برای فهماندن کاربران و ترغیب آن‌ها به عضویت در خبرنامه باشد.

3. از آزمایش‌های موسوم به A/B Testing استفاده کنید.

از این آزمایش می‌توان برای فهمیدن اینکه کدام جعبه مربوط به Subscription ها عملکرد بهتری داشته است استفاده کرد. استفاده از استایل های مختلف رنگ‌های مختلف و فونت‌های مختلف به شما این امکان را خواهد داد تا درواقع بازدیدکنندگان سایت خود را محک زده و متوجه شوید آن‌ها به چه فرم ثبت نامی علاقه نشان داده و آن را به دیگر فرم‌ها (ازلحاظ ظاهری) ترجیح می‌دهند.

4. اشتراک‌گذاری‌های قابل‌مشاهده یا در دسترس.

برای هر چه بیشتر مقادیر اشتراک‌گذاری کاربران، می‌بایست که فرم مربوط به Subcription را درجایی مناسب و حتی بالاتر از خیلی بخش‌های دیگر قرار دهید. با این کار فرم مربوطه بیشتر در رأس دید کاربران می‌باشد و درنتیجه احتمال مشترک شدن آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

5. از روند ثبت‌نام و اشتراک‌گذاری‌های آسان استفاده کنید.

سعی کنید فرآیند ثبت‌نام و مشترک شدن کاربران را تا می‌توانید ساده و سریع انجام دهید چون معمولاً کاربران حتی از غیر حرفه‌ای‌ها گرفته تا حرفه‌ای‌ها، علاقه‌ای برای صرف وقت به کنجکاوی در رابطه بافرم های مشترک شدن خبرنامه‌ها و موارد مشابه ندارند. اگر برایتان سؤال پیش می‌آید که چگونه یک فرآیند ثبت نامی Subscription را آسان‌تر کنیم باید خیلی ساده جواب بدهیم که تا می‌توانید مقدار فیلدهای جعبه ثبت‌نام را تا حد امکان کاهش داده  فقط فیلدهای ضروری را نگاه‌دارید.
این نکته را فراموش نکنید که شاید روند دشوار یک ثبت‌نام و مشترک شدن باعث شود کسی که قصد ثبت‌نام داشته را منصرف کند و شاید روند آسان این ثبت‌نام و مشترک شدن باعث شود کسی که حتی هیچ میلی به عضو شدن در این سیستم نداشته را ترغیب به عضویت نماید.

6. یکپارچه‌سازی و ادغام رسانه‌های اجتماعی.

فرم Subscription یا همان فرم اشتراک را با رسانه‌های اجتماعی خودتان ادغام کرده و آن‌ها را یکپارچه‌سازی کنید. شما می‌توانید یک فرم اشتراک در صفحه هواداران فیس‌بوک خود ایجاد کرده و یا اینکه بازدیدهای کسب‌شده توسط رسانه‌های اجتماعی خود را به سمت صفحات حاوی فرم اشتراک هدایت کنید. گفتنی است هردوی این روش‌ها بسیار کارآمد خواهند بود؛ اما نکته اساسی این فرآیندها به اهداف مشتریان و مخاطبان شما بستگی دارد.

7. خبرنامه‌هایتان را منتشر کنید.

این ایدۀ بسیار خوبی خواهد بود اگر خبرنامه‌های قبلی خود را در بلاگ خود و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و خبرنامه‌های جدید را در بخش‌های بالایی سایت خود قرار دهید. با این کار درواقع شما یک‌راه جدید برای سئو از طریق لینک‌ها پیدا می‌کنید.

8. تناوب پایدار خود را حفظ کنید.

E-mail Marketing یک ابزار برای توانمند کردن و نزدیک کردن شما به ایجاد رابطه‌های بلندمدت با مشتریانتان می‌باشد. پس اگر می‌خواهید مشتریانتان به شما اعتماد بیشتری پیدا کنند باید فعالیت‌های مستمر خود را به‌صورت پایدار و پی‌درپی انجام دهید.

9. به کاربران در مورد فرآیندهای متناوب اطلاع‌رسانی کنید.

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کاربران در مورد عضو شدن در سیستم‌های خبرنامه و اشتراک‌ها این است که آن‌ها نگران پر شدن فضای ایمیلشان با پیام‌های زیاد و خسته‌کننده شما هستند. لذا بهتر است این مورد را برای آن‌ها شفاف‌سازی کنید و به آن‌ها بگوئید که قرار نیست هرروز ایمیل‌هایی برای آن‌ها ارسال شود و فقط نکات مهم و باارزش در اولویت هستند. با این کار می‌توانید ثابت کنید که شما یک اسپمر نیستید.

10. یک سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy) داشته باشید.

حریم خصوصی نه‌تنها در دنیای واقعی، بلکه در دنیای مجازی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تقریباً تمام مردم امنیت حریم خصوصی خود را یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایشان قرار می‌دهند. پس این خیلی ساده است که شما باید کاری کنید تا کاربران در اشتراک‌های شما احساس امنیت کنند. برای این کار بهتر است وضعیت سیاست حفظ حریم خصوصی در فعالیت و اقدامات خود را برای کاربران روشن کنید. برای این هم اجازه دهید آن‌ها بدانند که چرا شما به اطلاعات آن‌ها نیاز دارید و چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کنید؟

11. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید.

فرم اشتراک‌گذاری (Subscription) را در زمان ایده آل و مناسب منتشر کنید. زمانی که یک کاربر از تجربه‌ای که در وب‌سایت شما داشته است راضی باشد، بی‌تردید شانس خیلی بیشتری در عضو شدن آن کاربر در سیستم اشتراک‌گذاری وجود دارد.

12. به قالب‌بندی خبرنامه‌ها اهمیت دهید.

ظاهر قالب خبرنامه‌ها یکی از بزرگ‌ترین نکات اساسی در رابطه با آن‌هاست که شما باید روی آن تمرکز داشته باشید. از این بابت مطمئن شوید که این قالب‌ها نه‌تنها جذاب بوده و از طراحی مناسبی برخوردارند، بلکه راحت و قابل‌فهم هستند حتی قبل از این‌که عکس‌های درون قالب لود شده باشند!

13. در خبرنامه‌های خود از دکمه‌های اشتراک‌گذاری استفاده کنید.

یکی دیگر از اقدامات مهم اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در خبرنامه‌ها می‌باشد. این دکمه‌ها باعث می‌شوند تا به خاطر نحوه آسان اشتراک‌گذاری با این روش، فرصت‌های بسیار بیشتر به اشتراک‌گذاری ایجاد شود. در این حالت اگر کاربری از محتوای مطلب شما لذت برده باشد و خواهان به اشتراک گذاشتن آن باشد می‌تواند این کار را در سریع‌ترین حالت ممکن با کمک دکمه‌های اشتراک‌گذاری انجام دهد. اما اگر چنین دکمه‌هایی وجود نداشته باشند و حتی یک کاربر مایل به چنین کاری باشد، به خاطر دشوار بودن اشتراک‌گذاری به‌صورت دستی، احتمالاً منصرف خواهد شد.

14. ویژگی Call to Action را به سایت خود اضافه کنید.

از ویژگی Call to Action در وب‌سایت خود استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت، یعنی اضافه کردن Call to Action به قسمت فوتر هر صفحه از سایت خود می‌توانید کاربرانتان را تشویق کنید تا آن مطلب را به اشتراک بگذارند.

15. موضوعات موردعلاقه کاربران را دسته‌بندی کنید.

سعی کنید از دسته‌های مختلف استفاده کنید و به کاربران امکان انتخاب موضوعات به‌منظور دسترسی به محتوای مرتبط با درخواستشان بدهید. همچنین این دسته‌بندی را در بخش E-mail Campaigns یا همان فرآیندهای تجارتی ایمیل نیز به کار بگیرید. برای این کار می‌توانید از چندین لیست خبرنامه مختلف استفاده کنید.

16. بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید.

مطمئن شوید که همان محتوایی را ارائه می‌کنید که مرتبط با مشتریان و مشترکان شما می‌باشد. همچنین فراموش نکنید که می‌توانید تأثیرگذارتر باشید اگر مطالب اختصاصی نیز منتشر کرده و در دسترس کاربران قرار دهید.
نکتۀ مهم اینجاست که موفقیت در E-mail Marketing منوط به سعی و تلاش برای جذب هر چه بیشتر مشترکان نیست، بلکه منوط به تلاش برای نگاه‌داشتن و ایجاد یک ارتباط مؤثر با مشترکان فعلی می‌باشد.

17. کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های راهنما عرضه کنید.

یکی از اقدامات مناسب ، معامله آدرس ایمیل‌های فعال کاربران باعرضه کردن کتاب‌های الکترونیکی و راهنماهای قابل دانلود است. مردم همیشه از به دست آوردن اطلاعات حتی به‌صورت جزئی رضایتمند می‌باشند، به‌ویژه اگر این اطلاعات از یک سایت معتبر عرضه‌شده باشد. پس احتمالاً درج ایمیل درازای دانلود این اطلاعات به‌صورت رایگان برای کاربران معامله بسیار مناسبی خواهد بود.

18. ایجاد رقابت کنید!

اگر در سایت خود رقابتی برای حضور کاربران پیاده کنید، می‌توانید از طریق این روش به‌راحتی به ایمیل‌های کاربران دست پیدا کنید. حتی با این کار می‌توانید بازدیدکننده‌های بیشتری جذب کنید.

19. از بازخوردهای کاربران استفاده کنید.

اگر یکی از کاربران بعد از مدتی تصمیم گرفت تا خبرنامه شمارا Unsubscribe کند یا به عبارتی از مشترک بودن در خبرنامه شما صرف‌نظر کرده باشد، سعی کنید هر جور که شده است بازخورد این کار را متوجه شوید تا با این کار متوجه شوید که اشکال کار شما در کجا بوده است.

20. مشوق کاربران باشید.

خیلی اوقات کاربران تنها با یک تشویق ساده، مجاب به انجام کارها می‌شوند. با تشویق کاربران به شکل و روش‌های مختلف می‌توانید جمع کثیری از این افراد را در سیستم خبرنامه خود عضو کنید.
درنهایت، هیچ‌گاه فراموش نکنید که با کاربرانتان صادق باشید و در مقابل آن‌ها خلاقانه و با صبر برخورد کنید. رفتار و پشتیبانی‌های شما بی‌تردید یکی از اولین نکاتی خواهد بود که باعث جذب کاربران به سمت شما می‌شود.

منبع:modireweb

درباره موسوی

گرافیست و برنامه نویس

این مطالب را نیز ببینید!

white-hat-with-black-gray-hat-seo

تکنیک های سئو کلاه سیاه

مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت مانند هر حوزه ی دیگری مطلق نیست و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *