صفحه اصلی / سئو / هدف گذاری برای پیشرفت در کلمات کلیدی

هدف گذاری برای پیشرفت در کلمات کلیدی

هدف گذاری برای پیشرفت در کلمات کلیدی

برای انتخاب استراتژی مناسب جهت پیشرفت در کلمات کلیدی مورد نظر خود و مرتبط با سایت، شما باید چندیدن نکته را در مد نظر قرار داده و قدم به قدم اهداف خود را مشخص کنید. برای سایت های تازه تاسیس و کوچک رقابت در برخی کلمات کلیدی بسیار دشوار است زیرا با رقبایی قدیمی و قدرتمند روبرو خواهند بود. ولی این امر نباید موجب نا امیدی شما یا روی آوردن به روش های سئو کلاه سیاه و فریب موتور جستجو شود.

موفقیت در اهداف جدید به سه عامل زیر وابسته است:

  • سرعت ایندکس صفحات جدید سایت شما
  • زمان لازم برای کسب رتبه مناسب در کلمات کلیدی هر صفحه از سایت
  • وضعیت رقبای شما در آن کلمات و میزان فعالیت و سرمایه گذاری آنها.

در گذشته با انتشار مطلبی با عنوان انتخاب استراتژی سئو به مقایسه دو روش لینک سازی و تولید محتوا پرداختیم، اگر شما روش تولید محتوا را برگزیده و قصد ارائه محتوایی مفید و تخصصی در سایت خود را داشته باشید؛ در این مقاله قصد داریم برنامه ای مشخص برای استراتژی تعیین کلمات کلیدی سایت و مطالب جدید به شما ارائه دهیم تا شانس بیشتری جهت رقابت با سایت هایی که در زمینه کاری شما فعال هستند داشته باشید. موفقیت های ناگهانی که در زمان کوتاهی بدست می آیند به سرعت و با کوچکترین تغییری از دست خواهند رفت، برای کسب موفقیت و دوام آن شما باید مسیری مشخص و صحیح را در نظر گرفته و با دست یابی به اهداف کوچکتر راه را برای اهداف بزرگتر خود هموار کنید. پیشرفت های مقطعی و آرام این امکان را به شما میدهد که همزمان با افزایش تعداد بازدیدکننده نقاط ضعف سایت را شناسایی کرده و بازدهی را به حداکثر ممکن برسانید.
مراحل پیشرفت در کلمات کلیدی
انتخاب کلمات در این مسیر برعهده شما و متناسب با زمینه کاری سایت خواهد بود ولی مسیر اصلی برای هر سایتی میتواند یکسان باشد.

قدم اول
لیستی کامل از کلمات کلیدی مورد نظر خود تهیه کرده و هر گزینه ای که میتواند برای شما مناسب باشد را در نظر بگیرید، لیست شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • شناسایی کلماتی که رقبای اصلی شما در صفحات اول تا سوم گوگل نیستند.
  • کلمات عمومی در زمینه کاری شما
  •     کلمات تخصصی و مرتبط با زمینه کاری سایت

قدم دوم
سایت های رقیب در موضوع کاری خود را شناسایی کرده و تمرکز خود را بر کلماتی قرار دهید که توجهی به آنها نشده است.شناسایی کلمات کم رقابت و کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل میتواند موجب جذب سریع بازدیدکننده و بهبود وضعیت عمومی سایت گردد. در این مرحله نیم نگاهی نیز به کلمات عمومی و تخصصی کار خود داشته و به درستی از آنها در مطالب خود بهره ببرید.

  • هدف گذاری بر کلماتی که رقبای شما در صفحه دوم یا سوم گوگل هستند.
  • استفاده از کلمات عمومی و تخصصی برای حفظ ارتباط موضوعی سایت با آنها در دید موتورهای جستجو.

قدم سوم
در این مرحله شما تعداد محدودی ورودی از موتورهای جستجو داشته و جایگاه خود را در نتایج بهبود بخشیده اید. اعتبار سایت و رتبه الکسا پیشرفت مناسبی داشته و آمادگی رقابت در کلمات کلیدی سخت تر را خواهید داشت. کلماتی را هدف قرار دهید که رقبای شما به آنها توجه میکنند ولی در ردیف اهداف اصلی قرار ندارند یا کمتر مطالبی در موردشان منتشر میکنند.

  • کلماتی که جایگاه رقبای اصلی شما در صفحه دوم گوگل است.
  • کلمات تخصصی و مرتبط با زمینه کاری سایت یا شرکت.

قدم چهارم
در این مرحله سایت شما باید به وضعیت مطلوب نسبی دست یافته باشد. افزایش ورودی های گوگل، ارتباط با کاربران از طریق بخش نظرات و داشتن مشتریان یا بازدیدکنندگان ثابت و وفادار از نشانه های آمادگی شما برای قدم بعدی و هدف گذاری در کلمات کلیدی جدید است.
در این مرحله کلمات کلیدی اصلی را مورد هدف قرار داده و رقبای خود را در صفحه اول گوگل پشت سر بگذارید. تا این مرحله کلمات راحت و کم رقابت را به خود اختصاص داده اید و اکنون زمان آن رسیده که به اهداف بزرگتری فکر کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی و کسب لینک های مفید و مرتبط در کنار تولید محتوای مناسب میتواند شانس شما را برای کسب جایگاه رقبا در نتایج گوگل افزایش دهد.
در تمام این مراحل برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید از امکانات رایگانی مانند ابزار Keyword Planner بهره ببرید تا زمان و انرژی خود را برای عباراتی که هیچ گاه از طرف کاربران استفاده نمیشوند هدر ندهید. همچنین بررسی سایت های رقبا، انجمن های تخصصی و سوالات کاربران در سایت میتواند ایده های خوبی برای مطالب بعدی سایت، کلمات کلیدی هدف و جلب توجه کاربران در اختیار شما قرار دهد.

منبع : وبسیما

 

 

 

درباره موسوی

گرافیست و برنامه نویس

این مطالب را نیز ببینید!

white-hat-with-black-gray-hat-seo

تکنیک های سئو کلاه سیاه

مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت مانند هر حوزه ی دیگری مطلق نیست و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *